אוגוסט פינגווין 2011

שלום לכולם,

ראשית אני חייב התנצלות לכל הקרואים הנאמנים, כיוון שנעלמתי לתקופה ארוכה ואני מתכוון להעלם שוב בקרוב בשל שנת השרות אליה אני יוצא ולאחר מכן הגיוס לצה”ל.

היום השתתפתי באוגוסט פינגווין בפעם השלישית בחיי, הפעם לא באתי בתור ייצוג של אף אחד, לאחר שבשנתיים הקודמות באתי כייצוג של אובונטו ישראל.
אני אודה מראש וספר שחששתי מאוד שהשנה לא יהיה לאובונטו ישראל דוכן. לא צריך להיות גאון כדי לשים לב שלאובונטו ישראל כבר תקופה לא קצרה אין כמעט פעילות, גם בעקבות האתר החדש שהושק ועדיין אינו שלם וגם בעקבות ירידה בפעילות של פעילים רבים מן העבר (ולכל אחד סיבותיו).

מסיבה זו הופתעתי מאוד לטובה, ראשית, לאובונטו ישראל הייתה נוכחות לא רעה בכלל. היה דוכן מרשים מאוד בו חולקו דיסקים של אובונטו 11.04 החדש (יוניטי שליטה!!!), הייתה גם נוכחות לא רעה בכלל של חברי אובונטו ישראל ומעבר לכך שמחתי לראות שהופענו בלא מעט שקופיות במהלך ההרצאות.

מעבר לכך, אני חייב לציין לטובה את כל מי שהקים דוכן השנה פרט לאובונטו ישראל: פדורה ישראל, מוזילה/פיירפוקס, ויקיפדיה, בלנדר ישראל (ואני מקווה שלא שכחתי אף אחד). אני רואה מגמת עלייה משמעותית בדוכנים, ואני מצפה לראות בשנה הבאה אף יותר. יתכן שהדבר לא ברור לכל, אבל לדוכנים אלו משמעות רבה, הרבה מעבר לחלוקת מתנות (שאכן נחמד לקבל) או יח”צנות. הם מייצגים את הנוכחות של הקוד הפתוח, הפרוייקטים החזקים והמובילים, דרכם אפשר לראות מי ומה פעלו בשנה האחרונה לקידום התכנה החופשית וללמוד רבות על קהילת הקוד הפתוח בארץ, וכפי שאמרתי, אני מקווה, מצפה ומאמין שבשנה הבאה נראה אף יותר דוכנים.

סביר להניח שמהר מאוד הפלנטה תתמלא רשומות רבות בנוגע להרצאות (המצוינות) שהיו, לכן אני לא מתעמק בתוכן. רק דבר אחד שנשאר בראשי וממשיך להציק לי: בהרצאתו של שחר שמש, הוא העלה את העובדה לכך שהוא לא הצליח למצוא כלי גרפי נורמלי לפיתוח פריסות מקלדת. אני אנצל את הבמה כדי להעלות את העניין שוב, גם אני נתקלתי בבעיה הזו, ואני חושב שזו מגרעה רצינית. כיוון שהתבנית של פריסות המקלדת מאוד פשוטות במבנה שלהן, אני מניח שפיתוח של כלי כזה לא אמור להיות מסובך במיוחד. ראו זאת כקול קורא 😉

שבת שלום!
דור 🙂

2 thoughts on “אוגוסט פינגווין 2011

  1. היה נחמד בכנס. ראיתי אותך… באמת הופתעתי לגלות ששחר הדגים את הפריסה עם כלי חלונאי, אבל כעת הבנתי שהוא רצה כלי גרפי לפיתוח פריסות ולא סתם מפת מקשים ובכל זאת מפתיע ששחר לא מצא וגם לא אתה — באמת? אוקיי. נראה אם אכן חסר כלי כזה

  2. Pingback: לינוקס ותוכנה חופשית » ארכיון כלי גרפי לעריכת פריסות מקשים וההרצאה שלי באוגוסט פינגווין » לינוקס ותוכנה חופשית

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *