אובונטו – שינויים מקצה לקצה.

שלום לכולם,

לפני כשבוע פורסמה הצהרה באתר של אובונטו כי תהיה הודעה חשובה ביום חמישי (שעבר). בעקות הבאזז שנוצר סביב הנושא באופן די מפתיע, הודיעו קנוניקל כי הם דוחים את ההודעה בשבוע. לפני מספר ימים מרק שטלוורת’ הצהיר בבלוגו על שינויים רבים בעיצוב של אובונטו, שישפיעו על החיבור בין קנוניקל לאובונטו, על ההבדלה בין הדברים, על שילוב הקהילה ועל כמה שהמוצר מוכר.

הנושא העיקרי שעלה, הוא יצירת סכמת צבעים עם משמעות בנושאים כמו האם הפריט קשור בקהילה או במסחר בין אם זה קשור בצרכן או בפרוייקט ובין אם זה למשתמשי קצה או למפתחים – בצורה הבאה:

כל הוחלט שכתום ייצג קהילה, ולעמותו צבע סגול-חציל ייצג את Canonical. בהתאם לזאת הפורומים והוויקי יקבלו עיצוב חדש בגוון כתום ולעמותם האתר של קנוניקל יקבל צבע סגול.

אם הדבר יתקשר לפרוייקט הפריט יכיל טקסטורה מנוקדת ומרווחת ברקע, ואם יתקשר לצרכן לא יכיל את טקסטורה זו כלל או יכיל אותה בצורה פחותה באופן דרסטי, בצורה זו ככל שיש יותר ניקוד מרווח ברקע, כך הפריט מתקשר יותר לפרוייקט ופחות לצרכן.

במידה והפריט יהיה בעיקר עבור משתמשי קצה הוא יכיל הרבה תמונות וטקסטורת ניקוד צפופה יותר, ולעמות זאת פריטים למפתחים יהיו יותר עניניים ויכילו פחות תמונות וכמובן ללא הטקסטורה.

כמה תמונות להמחשה:

שימו לב שיש שימוש בטקסטורת ניקוד צפופה, ושימוש בשני הצבעים – כתום וסגול.

שוב שימו לב לטקסטורת הניקוד שהפעם היא מרווחת, שוב שימוש בשני הצבעים: כתום וסגול.

גם כאן אפשר לראות כל דברים על פי החוקיות שאמרנו. הטקסטורה והצבעים.

נושא נוסף שעלה הוא הגופן של אובונטו. מרק כתב כי הם יוצרים גופן ייחודי לאובונטו שישמש ללוגו של אובונטו, ללוגו של קנוניקל וכמו־כן לסביבת העבודה של אובונטו. הגופן ייקרא “Ubuntu”, ישוחרר תחת רשיון פתוח ויכיל את כל סוגי הכתב המוכרים ע”י אובונטו, בינהם גם עברית.

כמובן שכל השינויים הללו ישפיעו גם על המערכת עצמה. אובונטו 10.04 (שונר צלול) תקבל שני עיצובים חדשים, אחד בהיר ואחד כהה, ותאבד לגמרי את החום האובונטואי המוכר, יש שיאמרו שהגיע הזמן.

העיצוב הבהיר מזכיר מעט את העיצוב המוכר של Mac OS X, מה שאומר פאנלים לבנים עם טקסט ואייקונים שחורים. הרקע סגול ומסמל את החברה – קנוניקל.

ולעומתו ניתן לפגוש בעיצוב ההפוך – פאנלים שחורים וטקסט לבן, שיש לציין שנראה לא פחות טוב.

כמו־כן גם ה־Boot Splash עבר מהפך, וקיבל בברכה את הלוגו החדש של אובונטו.

לסיכום: בגרסה הבאה של אובונטו נוכל לצפות למהפך מבחינה עיצובית מקצה לקצה, החל מהאתר, הוויקי, הפורומים, אתרי הלוקו השונים וכמובן מערכת ההפעלה. אני מצפה לרק טוב 🙂

כמו־כן, אתם מוזמנים לקרוא מידע נוסף ולצפות בעוד דוגמאות באתרים הבאים:

https://wiki.ubuntu.com/Brand
https://wiki.ubuntu.com/Brand2
http://www.markshuttleworth.com/archives/308
http://ubuntu-il.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=5496

דור 🙂

5 thoughts on “אובונטו – שינויים מקצה לקצה.

  1. אני כבר מחכה ליציאה של הגרסה הבאה…
    מהתמונות שהבאת כאן, זה באמת נראה מאוד יפה

  2. תהיה עכשיו הרבה עבודה גם אצלינו וגם אצל לינוקס גאייד…
    לפחות זה יוצא בסביבות פסח שאני בחופש :-).

  3. רק אני יצאתי מבולבל?
    כל דף שאני אתקל בו אני אצטרך לבדוק את כל המדדים? צריך לכתוב תכנה שתעשה זאת.
    שלא לדבר אם אני אכתוב משהו לאובונטו, אני אצטרך לחשב את הכל.

  4. חתול: אף אחד לא מחייב אותך לעקוב אחרי עיצוב של כל פריט ופריט שקשור באובונטו. אבל אני מאמין שזה טוב סתם כך לידע כללי. למשל אני לקחתי מזה בעיקר את עניין הצבעים.

  5. זה נשמע כ”כ אידיוטי, במיוחד עניין הנקודות
    מה נסגר עם קנוניקל, damn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *