גוזרים עברית

שלום לכולם,

הרבה מים זרמו בירדן מאז שהזכרתי בפעם האחרונה את מיזם גזר, למי שלא זוכר – המיזם עוסק בתקני עברית ובנגישות התרגום בתחום התוכנה החופשית והקוד הפתוח. כלומר – נניח שזה עתה הגעתי לתחום התוכנה החופשית, ואני רוצה לעזור, מה הסיכוי שאני אלך על תרגום? כמה נגישה אפשרות התרגום? כמה אני אאלץ לחפור עד שאני אמצא איך מתרגמים? וכמה זמן ייקח לי עד שאני גם אתרגם ברמה איכותית?

בדיוק כדי לענות על השאלות האלה גֶּזֶר נוסד.  המיזם משתדל להפוך את כל תחום התרגום לנגיש הרבה יותר, תוך כדי שמירה על תקנים גבוהים, וכמובן בגישת התוכנה החופשית.
כל מונח יוכל לעלות לדיון, וייבחר המונח הנכון ביותר ע”י הקהילה (כמובן תוך ניסיון להשאר צמוד לעברית) באמצעות סקרים, יהיה ניתן לחפש באופן מקוון אחר מונחים שכבר תורגמו במיזמים שתורגמו בערוגת הגזרים, ואפילו יהיה ניתן לתרגם באופן מקוון וקהילתי, כאשר המערכת באופן אוטומטי תמליץ על תרגומים מתוך המאגר. כמובן שבתור פיניש יעברו על המונחים גזרים ותיקים כדי לוודא שאין פיקשושים, רגע לפני שהתרגומים נוספים למאגר. בדרך זו יהיה ניתן לתרגם בקלות ובאיכות, ובעצם לשתף את התרגום עם אחרים תוך שמירה על אחידות 🙂

אז למה בכלל נזכרתי במיזם הזה פתאום?
לאחר שד’ (למען האתיקה) כתב עליי נפלאות, והחליט למחוק את המיזם משרתיו, קיבלתי הצעה מפתה במיוחד מעמותת המקור. כמובן שיותר מהתלהבתי מהרעיון המיזם יאוכסן בחסות האמותה, וכפי שהובטח לי, לאחר חודש קיבלתי חלקת ירק למיזם ואני מודה לעמותה מקרב לב.

בקרוב נוכל להתחיל לראות את התוצאות, בינתיים אין עוד קישור ואין גם מה לראות, מבטיח להראות את המערכת כשתהיה מוכנה.

אגב, המערכת משתמשת בדרופל, וכולה בנויה בקוד פתוח וחופשי. כל המודולים ישוחררו ויהיו ניתנים להורדה.

דור 🙂

6 thoughts on “גוזרים עברית

  1. איחלתי למתרגם בהצלחה.

    רעיון ממש יפה אני רואה שלא סיפקת קישור לגזר. בכל מקרה, האם תעבוד גם בנוסף עם כרמל ?

  2. ראשית, לא סיפקתי קישור, כי אני לא רוצה להראות עבודה שלא גמורה (או כמעט גמורה).
    בקשר לכרמל ולכל המיזמים הדומים בתחום. בשל בעיות כאלו ואחרות לא תהיה עבודה ישירה איתם בשלב זה, אך יסופקו קישורים למיזמים האלו באתר. בהמשך ייתכן מאוד שניצור קשר (או ההפך) עם אחראי המיזמים האלו ונשתף עימם פעולה.

  3. הכותרת של המאמר שנכתב עליך “חוצפה שאין כדוגמתה” אינה מתאימה למה שאתה עשית, אלא למה שאותו אחד שפירסם את המאמר עשה.
    במילים אחרות: הוא חוצפן בעצמו!

    הוא כתב איפהשהוא שלא הורחקת מהקהילה אלא רק נמחקו לך ההרשאות – אני אומר שאל תתאמץ. אל תנסה להיות חלק מהקהילה הזו. הפסד רק שלהם.

    ואני שואל את כל מי שקורא את התגובה שלי, נראה לכם הגיוני לעשות דבר כזה לאחד שתורם רבות מזמנו לקידום (שיווק) ושיפור (תרגום) פרוייקטים בקוד פתוח? לי זה לא נראה הגיוני.

    בכל מקרה, הקהילה הזאת לא מתנהלת כמו שצריך. לדעתי היא יוצרת עבודה כפולה ועדיף להפנות את כל מי שמבקש תמיכה לווטסאפ, שם יש נציגים של כל ההפצות שיתנו את התשובות הטובות ביותר.

    אני חושב שאין טעם בכלל להתייחס לדבריו של אותו שזיף מיובש, ואני מקווה שהתגובות של רם און, תומר, עידו ועוד רבים אחרים (שגיבו לעניין) העמידו אותו במקום. אם לא, זה עצוב וחבל.

    פרוייקט קוד פתוח, מעצם היותו חופשי, צריך להיות מנוהל ע”י יותר מאיש אחד. בטח ובטח כשהוא גדול. (על פרוייקטים קטנים הסעיף הזה לא מדבר). עצם העובדה שהפרוייקט עוסק בקוד פתוח ותוכנה חופשית מחייבת (לפי דעתי) את הפרוייקט להתנהג בדרך דמוקרטית.
    לפרוייקטים גדולים יש ועד מנהל. כמו ממשלה או מועצה, איך שלא תסתכלו על זה. ולחבר אחד בצוות, אפילו לראש הוועד, המיינטיינר או What so ever אין שום זכות לקבל החלטות גורליות או משמעותיות בלי להתייעץ עם אחרים.
    אחרת כל המושג של החופש מתעוות. דמוקרטייה היא חופש בהגדרת, וקשה (עד בלתי אפשרי) לשמור על החופש בלי דמוקרטיה.

    אגב, מה כבר חשפת שההוא כל כך התעצבן? איזה מידע יכול להיות כזה קריטי?
    פרוייקט קוד פתוח שמתוחזק נכון לא אמור להסתיר יותר מדי מידע על דרכי התנהלותו.

    אחרי הנאום הארוך הזה, אני רק רוצה להציג את המסקנה שלי מהדברים הנ”ל – אובונטו ישראל זה פרוייקט שלא מתנהל כפרוייקט קוד פתוח חופשי כלל. הוא מתנהג (ומונהג) בצורה עקומה לחלוטין, ואין טעם להשקיע בו.

    –הבהרה: אני צופה מהצד בכל הפרשה. איני חלק מהקהילה המוזכרת לעיל, ואני מכיר אותה רק מהפוסטים בבלוג של דור, והפוסט של שזיף שקושר כאן. דברי משקפים את דעתי האישית בלבד ואין צורך להיעלב מהם, כי הם לא משנים כלום לאף אחד.

    ודור, בהצלחה עם פרוייקט גזר!

  4. דור,
    אני לא מעוניין להיכנס לויכוח הזה שוב, כמו שאתה יודע אני ממש לא חלק ממנו.
    רק הבהרה קטנה:
    השרתים אינם שלו – רוב הכסף לרכישתם הוא מכספי הקהילה,
    מסיבות ששמורות איתו (אני לא מעוניין לפתוח אותם שוב אבל אתה יודע אותם טוב מאוד) אין לו אימון בך ולכן הוא מפחד לתת לך גישה לשרת של אובונטו ישראל.
    אם תהיה מעוניין שהמיזם יהיה על שרתי הקהילה בלי שתקבל גישה לשרת לא נראה לי שהוא יסרב.

    בכל אופן איחוליי על המיזם – כל הכבוד!!

  5. אווה…
    אלעד: כל העניין עם דולב ממש שולי בסיפור הזה, לא התכוונתי בכלל להעיר את הויכוח מחדש, בכל מקרה תודה על התגובה הרצינית 🙂

    עקיבה: קודם־כל התכוונתי לשרתי אובונטו ישראל, לא לשרתים שלו.
    הקמה של אתר ללא גישה לשרת זו בדיחה, אין שום סיבה שארצה להשתמש בשרתי אובונטו ישראל…

  6. סבבה, אני רק רציתי להעמיד דברים על דיוקם
    אני ממש לא העורך דין שלו ותתפלא אבל אני גם לא מנסה לשכנע אותך לבחור בשרת של אובונטו ישראל :-).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *